søndag den 28. september 2008

Ugens goodie og nottie

Ugens goodie: Markedsføring af Rejsen til Saturn
Her er ikke blot tale om nye græsgange inden for dansk film - men også sund innovativ markedsføring. Filmens officielle hjemmeside har sjove klip som ikke indgår i selve filmen. Internettet er enestående til denne slags virale kampagner, for hvem kan se de satiriske pseudo-interviews med kendte danskere, uden man lige smider et link videre til sine venner. Det er frækt, uopdragent, uciviliceret - og møghamrende morsomt!

Se filmene på hjemmesiden: http://www.rejsentilsaturn.dk/


Ugens nottie: Kampagnefilmene "Drop Kopierne, Bevar Originalerne"

Alt respekt for de folk på RettighedsAlliancen som kæmper mod piratkopiering. - Nogen skal jo gøre det. Men er der nogen særlig grund til at deres kampagnefilm er så øretæveindbydende utålelige at det næsten får øjnene til at bløde?? En lille stribe af kendte danske skuespillere spiller dem selv, omgivet af dårligt portræterede almene mennesker, placeret i en dybt forudsigelig og påtvunget komisk situation. Situationen varierer ikke engang i de forskellige film. Tilmed er man mandsopdækket af disse kampagnefilm - i biografen, på dvd'en - ja, tro det eller ej, også som filmanmelder må man belemres med dem, desuden skruet op på en decibel der gør permanent skade på trommehinden. Om'er, om'er, om'er...

2 kommentarer:

Unknown sagde ...

Enig...

Super, SUPER belastende reklamer fortalt må en stærkt irriterende måde.

Det må kunne gøres bedre (for med disse film, er jeg slet ikke sikker på om jeg VIL bevare de originaler) :-)

Anonym sagde ...

Ja, det er i sandhed dårlige reklamer - dog med et fornuftigt budskab!

Interessant er det - i udgaven med Søren Fauli, som du også har valgt et billede fra - at den film, de har valgt at kopiere, er "De Skrigende Halse". En film, der aldrig er blevet udgivet på dvd, hvilket gør det en smule problematisk at tale om kopi/original.